על כירופרקטיקה, רפואה משלימה והפחתת כאבים

מהי כירופרקטיקה ובמה היא מטפלת?

לפני אלפי שנים, אמר אבי הרפואה – חפש בעמוד השדרה ומצא בו את השורש לכל המחלות. כבר אז הבינו את חשיבותה של מערכת העצבים בגוף, אשר שורשיה בעמוד השדרה. כירופרקטיקה עוסקת באיתור וטיפול בשורש הבעיה, בתקינות מערכת העצבים ועמוד השדרה ובהשפעותיהם על מצבו של הגוף כולו. כירופרקטיקה הנה שיטת טיפול באמצעות ידיים, ללא תרופות, או ניתוחים.

למעשה, מטרתו של טיפול כירופרקטי הנה הנעת החוליות באופן שיביא לשיפור במצב עמוד השדרה והמערכת העצבית. טיפול כירופרקטי מתמקד גם במפרקי הגוף אחרים, אך בעיקר בעמוד השדרה. כירופרקטיקה הוכחה כיעילה לטיפול בבעיות שריריות, נוירולוגיות ובעיות שלד: חולשה וסחרחורות, כאבי ברכיים, כאבי כתפיים, כאבי גב, פריצת דיסק, מיגרנות ועוד.

כירופרקטיקה – מערכת העצבים ועמוד השדרה

מטפלים כירופרקטים רבים יאמרו לכם כי הבסיס לכל מכאוביכם ולכל ליקוי בבריאותכם, הנו בעמוד השדרה ובליקויים במערכת העצבית, המערכת השלטת בגוף. מה זה אומר?

מבסיס הגולגולת ועד לעצם הזנב, בנוי עמוד השדרה מחוליות ובניהן דיסקים. המוח, שנמצא בתוך הגולגולת, מעביר אותות לכל איבר בגוף באמצעות מערכת העצבים, שעוברת בין החוליות ומסתעפת לכל חלקי הגוף האחרים.

מטפלים כירופרקטים מעניקים חשיבות כה רבה לתקינות עמוד השדרה, משום שכל פגיעה בו, פוגעת בתקינות מערכת העצבים ומכשילה את מעבר האותות הרציף בין המוח, לאיברים שונים בגוף. מה שבחלק מהמקרים, עלול לעורר מצב של חולי וליקויים בתפקודם של איברים אלו.

ככלל, אנשים מתחלקים לשלוש קבוצות בכל הקשור לכאבי גב – אלו שכאב להם הגב, אלו שכואב להם הגב ואלו שיכאב להם הגב. כך גם כאבי ראש ומגוון תסמינים אחרים מהם עלול לסבול המטופל. כירופרקטיקה אינה מתמקדת בטיפול בתסמין, כפי שכדור נגד כאב ראש עושה, היא עוסקת בחקר שורש הבעיה ובפתרונה. כך לדוגמא, כאבי ראש, יתכן כי מקורם בחוליות הצוואר.

במה מטפלת כירופרקטיקה?

כאמור, כירופרקטיקה אינה מתמקדת בסימפטומים, אלא בשורש הבעיה והיא נמצאה כיעילה לטיפול במגוון מצבים של חולי וליקויים בריאותיים, לפניכם מספר דוגמאות:
  • כאבי גב וצוואר
  • כאבי אגן וגפיים תחתונות
  • נימולות וחוסר תחושה בגפיים
  • כאבי ראש, מיגרנות, סחרחורות וחולשה
  • פריצות דיסק
  • בעיות ניווניות וכאבי פרקים
  • פגיעות מספורט מאומץ, עבודה ותאונות
  • שינויים הורמונאליים בהיריון הגורמים להתרופפות רצועות האגן
  • טיפול בעקמת

האם טיפול כירופרקטי מועיל לאדם בריא?

חד משמעית כן. זה שהגוף אינו מגלה סימפטומים חמורים של חולי, לא מעיד על כך שמצבו בריא לחלוטין. שיגרת חייו של כל אדם כמעט, כרוכה בלחצים שונים על עמוד השדרה והמערכת העצבית. הקלה בלחצים, באמצעות כירופרקטיקה, תשפר את תחושתו הכללית, את תפקודו ואת בריאותו. לחצים אלו עלולים לנבוע ממחסור בפעילות גופנית, ישיבה ממושכת, שכיבה לא נכונה לגב, מתחים ועוד.

מאמרים אחרונים

קישורים
- רפלקסולוגיה
- פסיכולוג - ד"ר אילן טל